„Legyen ÉRTÉK minden GYEREK!”
Intézményi összefogás a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjáért a Pogányvölgyben
TÁMOP 3.4.2.A/11-2-2012-0007
A TÁMOP-3.4.2.A/11-2-2012-0007 pályázat életútja
A Fodor András Általános Iskola, Óvoda, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat, Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény két óvodájával, az Öreglaki Kerekerdő Óvodával, a lengyeltóti Kincsem Óvodájával, két általános iskolájával, a konzorciumvezető Fodor András Általános Iskolával és az Öreglaki Általános Iskolával és konzorciumi partnerével a Somogy Megyei Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthonnal együtt pályázatot nyújtott be a TÁMOP 3.4.2.A/11-2-2012 kiírás szerint.
A pályázat címe „Legyen ÉRTÉK minden GYEREK!” - Intézményi összefogás a sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjáért a Pogányvölgyben. A pályázatot sikerrel nyertük meg és kezdtük el a megvalósítást 2012. október 01-vel. A konzorciumi forma alkalmas volt arra, hogy pályázatunknak megfelelően a sajátos nevelési igényű tanulókkal dolgozó pedagógusok mentorálhassák a többségi pedagógus társaikat elősegítve ezzel az integráltan oktatott tanulókkal foglalkozó pedagógusok módszertani kultúrájának bővítését. A pályázatot sajnálatos módon nagy csúszással tudtuk elkezdeni, hiszen a törvényi változásoknak igyekeztünk megfelelni, ami leginkább a szervezet átalakulását jelentette. 2012. január 01-el az óvodák önálló önkormányzatok által fenntartott intézmények lettek, míg az általános iskolák a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fenntartása alá kerültek, így szerződésmódosítást kellett kezdeményeznünk. A pályázat főkedvezményezettje és a konzorcium vezetője is a KLIK lett. 2012. áprilisátólpedig a SMIK fenntartású konzorciumi partnerünk is a KLIK alá került így teljesen átalakult a korábbi konzorcium.
Ennek ellenére, még ősszel megpályáztatott rendezvényszervezés és továbbképzések lebonyolítására kért három árajánlat közül kiválasztott Tinta Tanácsadó Kft-vel megkezdtük a továbbképzések lebonyolítását, amely augusztusig egy kivételével le is bonyolódtak. A rendezvényeink közül eddig a projektnyitó rendezvényt, egy szakmai napi rendezvényt bonyolítottunk le az elfogadó társadalmi környezet részvételével, a sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatba kerülő szolgáltatókkal és pedagógusokkal. A közeljövőben pedig még egy szakmai konferencia és egy karácsonyi vásárt tartunk, ahol szakemberek mellett, szakmai műhelyeken és szekcióüléseken adhatunk át tapasztalatokat a témával kapcsolatban, illetve a vásár jegyében minden konzorciumban részt vevő partnerünk bemutathatja azokat a kézműves tevékenységeket, amelyek színesítik a konzorciumi tevékenységünk mindennapjait, bemutathatja a tanulóink által készített munkákat. Az ősz folyamán kezdtük el továbbá a szakmai munkát, amely team-ekben folyik.
A teamek feladata egy saját innováció megvalósítása, amely minden intézményben adaptálhatóvá válik. Elkészül egy Utánkövető modell is, amely tulajdonképpen az óvodától kezdve a munka világáig nyomon követi és segíti a sajátos nevelés igényű tanulók előrejutását, beilleszkedését. Mindezeket a produktumokat pedig az adaptációs team tagjai építik be az intézmények stratégiai dokumentumaiba. Az intézmények továbbá gyakorlóhelyi funkciókat is elláthatnak a jövőben, hiszen ezt a célt szolgálja ennek a teamnek a létrejötte és feladata a pályázatban. A pályázat befejezésének ideje, 2014. március 31, amely időpont körül projektzáró rendezvényt tartunk, ahol bemutatjuk az elért eredményeket.
Munkánk művészet, amely a legszebb anyagon dolgozik,ami csak ember elé kerülhet,magán az emberi lény alakulásán és fejlődésén. /Rudolf Steiner/
Kiss Krisztián projektmenedzser
Fodor András Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
|
Hódy Edit szakmai vezető
Somogy Megyei Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény És Gyermekotthon
|
Kiss Lászlóné pénzügyi vezető
Fodor András Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
|